SMS Pazarlaması, E-Mail Pazarlaması, Web Push, Mobil Push Nedir?
E-Ticarette Kazanma Sezonu Başlıyor! T-SOFT’un Bir Teklifi Var E-Ticarette Kazanma Sezonu Başlıyor!
0

Gün

0

Saat

0

Dakika

0

Saniye

Fırsatı Kaçırma
E-Ticarette Kazanma Sezonu Başlıyor
0

Gün

0

Saat

0

Dakika

0

Saniye

Fırsatı Kaçırma
Size nasıl yardımcı olabiliriz?
Ana Sayfa > E-Ticaret Blog > SMS Pazarlaması, E-Mail Pazarlaması, Web Push, Mobil Push Nedir?
SMS Pazarlaması, E-Mail Pazarlaması, Web Push, Mobil Push Nedir?
SMS Pazarlaması, E-Mail Pazarlaması, Web Push, Mobil Push Nedir?

İçindekiler

 

SMS Pazarlaması, E-Mail Pazarlaması, Web Push, Mobil Push Nedir?

Söz konusu online ticaret olunca müşterilerin dikkatini çekmek, onlara doğru zamanda ve doğru bilgiyi vermek son derece büyük bir önem kazanıyor. Web sitesi ziyaretleri satışa söndüğü ya da yaklaştığı andan itibaren online platform arkasındaki sistem, müşterilere bilgi vermeye devam ediyor. İşte, biz de bu yazımızda e-ticaret firmalarının uyguladığı olmazsa olmaz satış ve pazarlama yöntemlerinden SMS pazarlaması, push mesajları ve e-mail pazarlaması nedir, sorularına teker teker yanıt veriyoruz. Okumaya devam ederek tüm bu konular ve daha fazlası hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

SMS Pazarlaması Nedir?

En basit tabiriyle SMS pazarlama, işletmelerin, SMS adı verilen kısa mesajlar yoluyla mevcut ve potansiyel müşterilere doğrudan pazarlama mesajları göndermesi yöntemidir. Bu pazarlama stratejisi, müşterilerle hızlı ve etkili bir şekilde iletişim kurmayı amaçlar. Aşağıda SMS pazarlamasının en temel faydalarını sizin için sıraladık.

SMS Pazarlamasının Avantajları

  • SMS, doğrudan cep telefonlarına gönderildiği için müşterilere ulaşmanın hızlı ve doğrudan bir yoludur.
  • Kısa mesajlar genellikle çok yüksek bir açılma oranına sahiptir, bu da mesajların büyük olasılıkla okunacağını garanti eder.
  • SMS iletileri anında gönderilir ve genellikle hemen okunur, bu da zamanlamanın kritik olduğu kampanyalar için idealdir.
  • SMS mesajları 160 karakterle sınırlıdır, bu da işletmelerin kısa ve öz bir mesaj iletmesini sağlar.
  • SMS pazarlaması, müşterilere adlarıyla hitap ederek veya geçmiş satın alımlara dayanarak özelleştirilmiş mesajlar göndermeyi mümkün kılar ki bu özellik hem markalar hem de onların müşterileri için son derece kıymetlidir.

SMS Mesajları En Çok Ne Zaman Kullanılır?

  • Müşterilere özel teklifleri, indirim kuponlarını veya promosyonları duyururken
  • Randevular, son ödeme tarihleri veya etkinlikler hakkında hatırlatma yaparken
  • Yeni ürün lansmanlarını veya hizmet güncellemelerini duyururken
  • Müşteri memnuniyet anketleri veya geri bildirim formları gönderirken
  • Güvenlik amaçlı doğrulama kodları gönderirken

Peki, tüm bular olurken markaların dikkat etmesi gerekenler yok mu? Elbette var. Örneğin birinci öncelikli konu, izin. SMS pazarlaması yaparken yasalara ve düzenlemelere uygun olarak müşterilerin önceden izinlerini almak çok önemlidir. Müşterilerinizden, onlara SMS pazarlaması yapacağınıza dair önceden rıza almanız gerekmekte. Bu rızayı aldıktan sonra pazarlama amaçlı SMS gönderimine başlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra mesaj sıklığı da iyi ayarlanmalı. Aşırı mesaj gönderimi, müşterilerin rahatsız olmasına ve abonelikten çıkmasına neden olabilir. Dolayısıyla mesaj sıklığını dikkatlice planlamak gerekir.

Elbette kişisel verilerin korunması da son derece kritik bir husus. Müşteri bilgilerini güvenli bir şekilde saklamak ve gizliliğe özen göstermek, SMS pazarlamasında ilerleyen firmaların dikkat etmesi gereken, belki de en önemli konulardan. Son olarak mesajlar kısa, net ve ilgi çekici olmasına, müşterinin dikkatini çekmesine ve onları bir eyleme yönlendirmesine de dikkat ederseniz başarılı bir SMS pazarlama stratejisi izlemisiniz demektir.

E-Mail Pazarlaması Nedir?

SMS'in ardından sırada e-mail pazarlaması nedir, sorusunun yanıtlanması var. E-mail pazarlaması, işletmelerin mevcut ve potansiyel müşterilere e-posta yoluyla doğrudan pazarlama mesajları göndermesi stratejisidir. Bu yöntem, müşterilerle etkili bir şekilde iletişim kurmak, ürün ve hizmetleri tanıtmak, sadakat programlarını desteklemek ve marka bilinirliğini artırmak için yaygın olarak kullanılır. E-posta pazarlamasının markalara getirdiği faydalar ise şu şekilde özetlenebilir:

  • E-posta pazarlaması, belirli müşteri segmentlerine yönelik özelleştirilmiş mesajlar göndermeye olanak tanır. Bu, müşteri davranışları, demografik bilgiler veya satın alma geçmişine dayalı olarak yapılabilir.
  • E-posta pazarlama araçları; gönderim, açılma, tıklama ve dönüşüm oranları gibi çeşitli ölçütleri izlemeyi ve analiz etmeyi sağlar. Bu verileri ise kampanyaların etkinliğini ölçmek ve iyileştirmek için pekala kullanabilirsiniz.
  • Geleneksel pazarlama yöntemlerine göre daha düşük maliyetli olan e-posta pazarlaması, geniş bir kitleye ulaşmanın ekonomik bir yoludur.
  • E-posta mesajları, alıcının adı, geçmiş satın alımları veya ilgi alanlarına göre kişiselleştirilebilir. Bu da müşteri katılımını ve dönüşüm oranlarını artırabilir.
  • E-posta pazarlama yazılımları, belirli tetikleyicilere dayalı olarak otomatik e-posta gönderimleri ayarlamaya olanak tanır. Örneğin bir müşteri bir alışveriş sepetini terk ettiğinde otomatik bir hatırlatma e-postası göndererek müşteriye sepetinde unuttuğu ürünleri satın alması için e-mail iletebilirsiniz.

E-Mail Pazarlaması Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • E-postaların spam filtrelerine takılmasını önlemek için doğru başlıklar, içerikler ve gönderen bilgileri kullanılmalıdır.
  • E-posta içeriği ilgi çekici, değerli ve alıcılar için anlamlı olmalıdır. Aksi takdirde e-postalar açılmayabilir veya abonelikten çıkma oranları artabilir.
  • E-posta gönderimleri düzenli olmalı, ancak aşırı sıklıkta gönderim yapılmamalıdır. Müşterilerin rahatsız olmasını önlemek için dengeli bir gönderim stratejisi izlenmelidir.
  • Tıpkı SMS pazarlamasında olduğu gibi e-posta pazarlaması yaparken de yasalara ve düzenlemelere uygun olarak alıcılardan izin almak çok önemlidir. Özellikle KVKK ve CAN-SPAM Yasası gibi düzenlemelere uyulması gerekir.

Push Mesaj Nedir?

Push bildirimleri olarak sıklıkla duyduğunuz bu anlık mesajlar iki kısma ayrılır: Web push ve mobil push. Web Push ve Mobil Push bildirimleri, kullanıcılarla doğrudan ve anında iletişim kurmak için kullanılan dijital pazarlama araçlarıdır. Peki, mobil ve web push nedir? Web push, web tarayıcıları aracılığıyla kullanıcılara gönderilen kısa ve anlık bildirimlerdir ve kullanıcılar, belirli bir web sitesine abone olduktan sonra bu bildirimleri alabilir. Mobil push bildirimleri ise mobil uygulamalar aracılığıyla kullanıcıların cihazlarına gönderilen kısa ve anlık bildirimlerdir. Bu bildirimler, kullanıcının uygulamayı yüklemiş ve bildirimlere izin vermiş olması koşuluyla gönderilebilir. Aşağıda birkaç tane web push ve mobil push bildirim örneği görmek mümkün.

Web Push Örnekleri

Web push bildirimleri 3 ana bölümden meydana gelir: Başlık, mesaj ve buton. Bazı markalar bu mesaja ikon da dahil edebilir. Aşağıda web push örneklerinden birini görebilirsiniz.

  • Başlık: Sadece Bugün! %50 İndirim
    Mesaj: Tüm ürünlerde geçerli %50 indirim fırsatını kaçırmayın! Hemen alışverişe başlayın.
    Buton: Şimdi Alışveriş Yap

Mobil Push Örnekleri

  • Başlık: Hesap Aktiviteniz
  • Mesaj: Hesabınızda 500 USD harcama yapıldı. Detayları kontrol edin.
  • Buton: Hesabı Kontrol Et

T-Soft Pazarlama Çözümleri

Eğer bir e-ticaret platformunuz var ve SMS, e-mail ve push iletişimi ile uğraşacak bilginiz ve donanımınız yoksa dert etmeyin! T-Soft'un SendHeap pazarlama çözümü sayesinde müşterilerinizle dilediğiniz kadar ve dilediğiniz gibi anlık iletişim kurabilirsiniz. SendHeap sayesinde sipariş sürecindeki gelişmelerle alakalı tüm iletişim kanalları aracılığıyla onlarla iletişime geçmeniz mümkün. Müşterilerinize ister anlık egzersiz hatırlatması yapın ister fiyat değişimlerini bildirin isterseniz de onları son kampanyanızdan haberdar edin... Seçim sizin.

SendHeap Özellikleri

  • Kampanya Yönetimi
  • Üye ve Cihaz Segmentleme
  • Uygulama ile Segmentleme
  • Zamanlama Robotu
  • Üye Aktarımı
  • Detaylı Raporlama ve Analiz
  • Dil Desteği
  • Destek Kaydı Oluşturma
  • Akış Bildirimleri

SendHeap'in Size Sağlayacağı Avantajlar

  • Tüm iletişim kanallarınızla entegre şekilde satışlarınızı artırmaya yönelik pazarlama stratejileri geliştirmenize destek olur.
  • Müşterilerinize istediğiniz kanaldan anlık bildirim göndermenizi sağlar.
  • Hazır mesaj kurgularıyla müşterilerinizi harekete geçirir.
  • SendHeap Market ile hazır mail şablonları üzerinden mailing çalışmaları yapabilirsiniz.
Eklenme Tarihi: - Güncellenme Tarihi:

Öne Çıkan Makaleler