Algoritmaların Kıskacında E-Ticaret Yapmak
E-Ticarette Kazanma Sezonu Başlıyor! T-SOFT’un Bir Teklifi Var E-Ticarette Kazanma Sezonu Başlıyor!
0

Gün

0

Saat

0

Dakika

0

Saniye

Fırsatı Kaçırma
E-Ticarette Kazanma Sezonu Başlıyor
0

Gün

0

Saat

0

Dakika

0

Saniye

Fırsatı Kaçırma
Size nasıl yardımcı olabiliriz?
Ana Sayfa > E-Ticaret Blog > Algoritmaların Kıskacında E-Ticaret Yapmak
Algoritmaların Kıskacında E-Ticaret Yapmak
Algoritmaların Kıskacında E-Ticaret Yapmak

İçindekiler

 

Fimarka CEO'su Mustafa Erol Çakan Anlatıyor
Algoritmaların Kıskacında E-Ticaret Yapmak

Bu makalede son yıllarda e-ticaret firmalarının yaşadığı zorluklardan biri olan sıkça değişen algoritmalar ve bu durum karşısında neler yapılabileceğini tartışacağız.

Son birkaç yılda E-Ticaret dünyası Türkiye ve globalde köklü bir değişimden geçiyor. Özellikle pandemi ve sonrasında yaşanan değişim ve gelişimler, E-ticaret’te rekabeti daha da artırdı. Pandemi sürecinde birçok KOBİ'nin e-ticarete girmiş olması ve bu sitelerin reklam mecralarını kullanmaya başlaması, e-ticaret firmalarının ana trafik kaynağı olan Google ve Meta tarafında rekabetin ve dolayısıyla maliyetlerin artmasına neden oldu. Buna bir de dolar artışı eklenince, E-Ticaret firmalarının zaten az olan karlılıkları daha da düşmeye başladı. Tüm bunlar yetmezmiş gibi, Meta ve Google tarafında değişen algoritmalar da reklam verenleri daha da zorluyor. iOS 14.5 güncellemesi, GA4’e geçiş, çerezsiz dünyaya doğru gidiş ve algoritmaların değişimi ile bizi yepyeni ve zorlu bir dünya bekliyor.

Peki, tüm bu yaşananlardan sonra neler yapmalıyız?

Sosyal E-Ticarete Daha Fazla Odaklanın

Potansiyel müşterilerimiz Facebook, Instagram, WhatsApp, TikTok gibi mecralarda uzun vakit geçiriyor olması tartışma götürmeyen bir gerçek. Değişen ve zorlaşan algoritmaları da düşününce, potansiyel müşterimizi bu mecralardan sitemize yönlendirmektense bu mecralarda iken satışa dönüştürmek, algoritmalardan daha az etkilenmemizi ve e-ticaret sitelerinde sepete ekleme sonrası kaçan potansiyel müşteriyi tüm iletişim kanallarından ulaşılabilir olarak müşteriye dönüştürmemizi sağlayacaktır.

Yapay Zeka’dan Daha Fazla Yararlanın

Yapay zekayı kullanmaya başlayın demiyoruz, zira henüz başlamamış olmanıza ihtimal vermiyoruz 😊
İşinizin pazarlama, müşteri desteği, içerik üretme, iş analizi ve verimlilik artırma gibi tüm aşamalarına yapay zekayı entegre edin.

Influencerlarla Gelir Paylaşım Modeli Oluşturun

Algoritmaların etkisini azaltmak ve yeni kitlelere ulaşmanın yollarından biri de hiç kuşkusuz Influencer Marketing. Bu çalışmayı yaparken de Influencerlarla satış üzerinden komisyon ödediğiniz bir model ile çalışmanız, sürdürülebilir bir model oluşturmanıza katkıda bulunacaktır. Bu modelle çalışmanızı sağlayacak ve Influencerlar ile markaları birleştiren uygulamalar mevcut.

E-mail Marketingin Gücünü Hafife Almayın

Algoritma değişimi yaşanan platformlara kıyasla maliyet artışı daha az yaşanan ve yatırım getirisi yüksek olan pazarlama yöntemlerinden biri de e-mail marketing. Elbette burada da sürekli yapmamız gereken hususlar söz konusu. İzinli e-mail marketing listemizi sürekli büyütmeye çalışırken, bir yandan da listemizi segmentlere ayırmalı ve toplu e-mail yapmak yerine doğru kişiye doğru içerikle gitmenin yollarını aramalıyız.

Ayrıca e-mail listemiz ve segmentlerimizi Google ve Meta ile senkronize edip reklamlarda kullanacağımız birer kitleye dönüştürmeyi de ihmal etmemeliyiz.

Referans Pazarlamasına Sarılın

Bir e-ticaret sitesinin en iyi pazarlama yöntemi memnun müşteriler oluşturmasıdır elbette, ama müşterilerimizi bizi tavsiye etmeleri konusunda teşvik etmediğimizde yüksek seviyede tavsiye edilmediğimiz aşikar. Bu nedenle müşterilerinize e-ticaret sitenizi tavsiye ettiklerinde hem kendisinin hem de arkadaşının indirim kazandığı kurgular hazırlamak etkili olacaktır.

Müşterinin İkna Sürecini Kısaltın

Değişen algoritmalar ve artan rekabet nedeniyle sitenizi terk eden bir kullanıcının müşteriniz olma olasılığı geçmişe göre gün geçtikçe azalıyor. Bu nedenle müşterinin sitenizde kararsız kalmasına veya siparişten vazgeçmesine neden olabilecek olumsuz etkileyecek süreçleri azaltın. Bunlar yavaş yüklenen ürün sayfaları, karmaşık ve yetersiz kategori sayfaları, çok fazla bilgi istenen üyelik sayfaları olabildiği gibi iade politikası, yüksek kargo ücreti vb. nedenler de olabilir.

Yeni bir makalede görüşmek dileğiyle. Bol satışlı günler diliyorum.

Eklenme Tarihi: - Güncellenme Tarihi:

Öne Çıkan Makaleler